Dynamiczny rozwój przemysłu sprawił, iż niezbędne stały się zmiany w formach zarządzania firmami oraz zatrudnionymi w nich osobami. Lean manufacturing to jedna z takich doktryn ekonomicznych. Jej celem jest zmaksymalizowanie efektywności procesu produkcyjnego w określonym zakładzie. Jak nietrudno można domyślić się, koncepcja ta ma swój początek w Kraju Kwitnącej Wiśni, znanej z szeroko pojętego minimalizmu. Prekursorem tej metody była marka Toyota. W ramach Lean management mamy styczność z ograniczeniem do minimum wszelkich czynności wykonywanych w toku produkcji, a równocześnie całkowicie niepotrzebnych. Nadrzędnym celem lean managment jest więc zlikwidowanie marnowania zarówno w wymiarze pracy zatrudnionych jak i wykorzystywanych surowców. Wdrożenie metod lean management daje możliwość uzyskania takich efektów, jak zwiększenie produktywności oraz jakości wyrobów.
lean sklep”>lean marketing”>lean szkolenia
Także stosunki między pracownikami w przedsiębiorstwie z reguły poprawiają się. Ma to związek z skuteczniejszą komunikacją. Co ciekawe rozwiązania z obszaru lean management mogą być stosowane w każdym przedsiębiorstwie, obojętne z jakiej gałęzi przemysłu bądź usług oraz jakiej rozmiarów. To, co ma znaczenie to umiejętność ocenienia, które procesy są zbędne dla firmy.